Przejdź do głównej zawartości

RECENZJA ALBUMU ‘WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?’ OD EXPOSINGCELEBSPL

Cześć wszystkim! Jakiś czas temu robiłam wam głosowanie na tt co do recenzji albumu i to właśnie album Billie zdobył największą liczbę głosów. Drugi był album Jonas Brothers, który z całą pewnością również zrecenzuję bo jestem go bardzo ciekawa, a słuchałam dopiero kilku piosenek. 
Zanim zaczniecie czytać recenzję to miejcie na uwadze, że to moje pierwsze konkretniejsze zetknięcie z albumem Billie. Słuchałam ogólnie tylko trzech jej piosenek, a albumu pierwszy raz posłuchałam dopiero na potrzebę recenzji. Wcześniej nawet nie słyszałam zbyt wiele o niej. Trafiłam na nią zupełnie przypadkowo. 
Btw, sama nazwa albumu bardzo mi się podoba bo idealnie oddaje mroczny klimat muzyki Billie + sama często lubię zagłębiać się w tematykę snu. 
Zaczynamy!
image
Album  ‘WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?’ miał swoją premierę 29 marca 2019 roku i z tego co wiem jest pierwszym pełnym albumem od Billie (można powiedzieć, że debiutanckim), ponieważ wcześniej wydała tylko dwie EPki. 

1. !!!!!!!

Intro jak intro, jest dobrym startem przed Bad Guy, ale średnio oddaje charakter całego albumu. Przejdźmy dalej bo tutaj nie ma za bardzo co oceniać. 

2. Bad Guy

Zapętlony bit, obniżone basy głosu - ja to kupuję. Po pierwsze tego utworu słucha się znacznie lepiej na słuchawkach niż bez bo dopiero wtedy słychać całe te ‘uderzenia’.Singiel nadaje się nie tylko jako podkład na imprezy, ale również na wycieczki tramwajem. Zapewne nie jest to piosenka do posłuchania i chillowania. Przynajmniej ja nie mogę leżeć przy niej spokojnie. 
So you’re a tough guy
Like it really rough guy
Just can’t get enough guy
Chest always so puffed guy 
image

3. Xanny

Podobny zabieg głosowy występuje również w tej piosence. Ta piosenka łudząco przypomina mi jakąś inną, z tym, że nie wiem jaką. Dobrze słucha się ‘Xanny’, mam wrażenie, że przenosi nas trochę do innego znacznie spokojniejszego wymiaru. Nawet bez tego zabiegu głosowego słuchałoby się jej dobrze. 

4. You Should See Me in a Crown

Ok, przyszła kolej na mój BOP. To było moje drugie zetknięcie z muzyką Billie i byłam totalnie w szoku. Ten dźwięk z początku i bit wprowadza w tak świetny klimat. Kocham tą piosenkę. Ten utwór to książkowy przykład, że można zrobić hit, który nie jest typowo mainstreamowy a i tak puszczają go w radiu. 
You should see me in a crown
I’m gonna run this nothing town 
image

5. All the good girls go to hell

To chyba kolejny mój ulubiony utwór na albumie. Ten ciężki i zimny bas sprawia, że to coś zupełnie innego i znacznie bardziej oryginalnego. Jak dla mnie mogłaby być nawet singlem i dałaby sobie radę. 
Hills burn in California
My turn to ignore ya
Don’t say I didn’t warn ya
image

6. Wish you were gay

Od samego początku mam problem z tą piosenką. Rozumiem całą otoczkę i historię tekstu, ale tłumaczenie czyjegoś braku zainteresowania twoją osobą tym, że jest gejem jest trochę nie na miejscu. Zresztą jak dla mnie sama piosenka również nie umie się obronić. nie jest już tak dobrze dopracowana jak jej poprzedniczki. Nie wybrałabym jej jako singiel. 

7. When the party’s over

To chyba jedna z najsmutniejszych piosenek jakie kiedykolwiek słyszałam i napewno będę do niej wracać wiele razy w gorsze dni. Billie z pewnością tą ‘balladą’ sprzątnęła ze sceny jej koleżanki z branży, które siedzą w tym znacznie dłużej. Ani jedna z ich piosenek nie przemówiła do mnie tak dobrze jak ta. Nie wiem czy jest tu co komentować. Jest po prostu piękna!
Don’t you know I’m no good for you?
I’ve learned to lose you, can’t afford to
Tore my shirt to stop you bleedin’
But nothin’ ever stops you leavin’
image

8. 8

Numerem 8 jest utwór o tytule '8’. Chyba ktoś nie miał pomysłu na inny tytuł lmaoo (nie no żart). Ta piosenka jest ciekawa pod tym względem, że napisana jest nie z perspektywy samej Billie, ale kogoś kogo ona sama skrzywdziła but still nie podoba mi się. Ten nisko przerobiony głos nie brzmi dobrze. W ogóle mi to nie podeszło niestety.

9. My strange addiction

Początek brzmi jak dobra i głośna impreza w klubie. Ok, usłyszałam dalszą część i od razu to czuję. Tak to jest utwór jak najbardziej w moim guście. Bit jest idealny, bujacie się do niego a nawet nie wiecie kiedy. 
You are my strange addiction
image

10. Bury a friend

To bezkompromisowy kolejny hit Billie. Spodobał mi się od pierwszego przesłuchania. Bit jest dobry, tekst chwytliwy. Wszystko jest na miejscu. 

11. Ilomilo

OMG ta piosenka przypomina mi jakiś wstęp do bardzo dziwnej bajki jak jakaś 'kraina grzybów’ hahaha. Nie no poważnie mam z nią jakieś skojarzenia, ale nie wiem jakie. Jak najbardziej na plus szczególnie zgranie wokalu Billie z bitem. 

12. Listen before I go

Jak sam tytuł podpowiada, ten utwór to ostatnia wiadomość kogoś popełni samobójstwo. Dla mnie ta piosenka ma zupełnie inne znaczenie, nieco bardziej prywatne i nie kojarzy mi się z samobójstwem, tylko z osobami, które od nas odchodzą mimo woli i wiedzą, że to nastanie. Jest bardzo ciężka i przytłaczająca, ale rozumiem ją.
Take me to the rooftop
I wanna see the world when I stop breathing, turning blue
image

13. I love you

Nie do końca rozumiem o czym jest ta piosenka. Jak dla mnie jest stanowczo za długa jak na taką smutną i spokojną piosenkę. Nie przemawia do mnie. 

14. Goodbye

To idealne zakończenie i zamknięcie całego albumu. Jak dla mniej jak najbardziej na plus bo jest idealnym skrótem całości.
Cały album został stworzony przez Billie i jej brata. Podziwiam, ponieważ pisali znaczną większość piosenek. 
image
I w tym miejscu chciałabym również podkreślić jak dobre i ogromny kawał roboty odwalił brat Billie - Finneas O'connell.
Ten gość ma 21 lat a już wyprodukował płytę, która bez wątpienia może liczyć na nominacje Grammy, bądź też może nawet samą nagrodę. 
Finneas od początku wiedział czego chce i to widać od razu. Album jest minimaalistyczny, ale zupełnie inny. Chłopak wie co to znaczy przełamywać schematy. Nawet jeśli to płyta Billie to przez niektóre piosenki przemawia znaczy wkład jej brata. Jest bez wątpienia jednym z najmniej docenianych (a najlepszych) młodych producentów. 
image
Jestem pod wrażeniem. 

Występ z głównym singlem.

W 2018 roku Billie wystąpiła ze swoim lead single ‘You should see me in the crown’ w Ellen Show. 
Mega trudno mi było ocenić jej wokal, ponieważ jest zupełnie inny. Billie nie śpiewa zbyt dużo wysokich dźwięków. Bazuje raczej na tych niskich i śpiewa sporo.. hmm.. nie wiem jak to dobrze nazwa. Tak z oddechu, ale to nie zmienia faktu, że ma dobry głos i radzi sobie wokalnie.
image
image
Występ był bardzo minimalistyczny i bardzo w stylu Billie. nIe było tam jakiegoś wielkiego show, ale ona sama w rzeczywistości wystarcza.
Serio na potrzeby tej recenzji bardzo zagłębiłam się w jej temat, oglądałam masę występów na żywo i powiem wam, że z chęcią poszłabym na jej koncert. 
Ona ma niesamowitą charyzmę i energię oraz to czego brak większości celebrytów - pomysł na siebie.
Jest bardzo młoda, ale świetnie sobie radzi. Trzymam za nią kciuki i mam nadzieję, że ten przemysł nie zniszczy jej całkowicie jak wielu innych gwiazd, które zaczynały wcześnie.  
Punkty za występ: 4 gwiazdki na 5

Punkty za album: 5 gwiazdek na 5

Ostatnie uwagi: Billie jest bez wątpienia świeżym powiewem w muzyce. Myślę, że czegoś takiego nam brakowało po ostatnim mało udanym muzycznym roku 2018. Widać, że wie co chce robić. Oby tylko dążyła w nowym, oryginalnym kierunku a nie utknęła w tym samym. Płyta  When We All Fall Asleep, Where Do We Go? przenosi nas wszystkich w zupełnie inny świat. Nie podobają mi się może jakieś 3 piosenki. Reszta jest jak najbardziej w moim guście i mogę szczerze powiedzieć: dziękuję, że wprowadziliście mnie do świata Billie. Z pewnością zostanę tu na dłużej. 
- - - - - - - - - - - -

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skandaliczna Przeszłość Belli i Gigi Hadid, Dziwne Relacje w Rodzinie Kardashian/Jenner, Zayn Malik, Perrie Edwards, Olivia Culpo i nie Tylko (Rozwiązanie Tell All, Listopad 2023)

  Listopadowe „Tell All” było jednym z najdzikszych i jeszcze bardziej cieszę się, że mogę opublikować „Rozwiązanie”, ponieważ wiedziałam, że kilka wybranych z tych  wyjątkowo skandalicznych  ZOSTANIE UJAWNIONYCH! Znacie zasady;  nie wszystko zostaje ujawnione  . Wiem, że wielu z was to denerwuje to, że wszystkiego nie ujawniam, ale tak działa Tell All w każdym razie przejdźmy do ujawniania! Tell All Listopad 2023: Ciąże, Zdrady, Zazdrość Sióstr & Sekretne Związki Witamy ponownie w kolejnym skandalicznym Tell All! Znacie zasady Tell All. Nie wszystko zostanie ujawnione inaczej niż we właściwym czasie, TUMBLR NUMER 2 A co jeśli powiem Ci, że nikt tego nie rozwiązał dobrze? Większość ludzi myślała, że ​​to Ariana Grande! Nie ma sprawy, Ariana, masz tym razem bilet ulgowy 😉 Gotowi? Chłopak: Zayn Malik Dziewczyna nr 1: Perrie Edwards Dziewczyna nr 2: Gigi Hadid Nawet nie wiecie jaka była moja reakcja kiedy się o tym dowiedziałam. Mały powrót do Perrie i Zayna! Prawa autorskie: 2015 Fa

Historia o Maszynie, Która Zaprowadziła Taylor Swift na Sam Szczyt: Wyciek Maila Jej Ojca

  Ethan Miller/TAS23/Getty Images Potwierdzenie informacji, że ojciec Taylor to kontrolujący freak, nie było na mojej karcie bingo 2024, ale przyjmę to na klatę. Stary menadżer Taylor Swift, Dan Dymtrow, pozywa Taylor i jej rodzinę za nieprawidłowe wynagradzanie go w pierwszych latach jej kariery. Sprawa trafiła do sądu, a Dan Dymtrow przesłał e-mail napisany do niego przez tatę Taylor Swift, Scotta Swifta,  co oznacza, że ​​jest to teraz dokument publiczny. Ten e-mail, który wyciekł, daje wiele wglądu i szczegółów w życie gwiazd oraz to, że prawie wszystko jest wyliczane za kulisami. Daje także wgląd w życie Taylor, co jest szokujące, ponieważ wiemy, jak dużo prywatności Taylor lubi mieć w swoim PRAWDZIWYM życiu. „Taylor Swift”, którą słyszysz w jej tekstach, wykonała dobrą robotę, odciągając cię od wiedzy o jej życiu osobistym. Nie będę tłumaczyć całego maila bo ma on kilka stron i zajęłoby mi to wieczność. W trakcie postu będę omawiać fragmenty maila, więc tak czy inaczej będziecie

Tell All Grudzień 2023: Rozwód, Yachting, Groźby, Podejrzany Deal & PRy

  Witamy ponownie w kolejnym skandalicznym Tell All! Znacie zasady. Nie wszystko zostanie ujawnione, a te informacje, które będą pojawią się dopiero we właściwym czasie. Podzielcie się z nami swoimi przypuszczeniami w komentarzach poniżej i widzimy się w rozwiązaniu postu :) Załączone zdjęcia są losowe i nie są podpowiedzią. NUMER 1 Związek tej celebrytki klasy B+ przeszedł ostatnio duży test lojalności. Wśród przyjaciół i rodziny pojawiają się podejrzenia co do jej partnera. Bliscy myślą, że mogła trafić lepiej. NUMER 2 Ta zdesperowana, niedoszła gwiazda zbyt długo wykorzystuje okazję do zbudowania swojej marki. Ciągle podejmuje działania PR, które cofają ją i nie pozostawiają innego wizerunku poza tym zszarganym. Desperacko pragnie wystąpić na scenie podczas rozdania Oscarów i zyskać pochwały, ale wie, że jej marzenia o byciu aktorką są odległe spełnienia. Zastanawia się więc nad innym sposobem na zdobycie pochwał na scenie, a jest nim bycie producentem z Hollywood. Przy jej szczęści